Lappi on pitkään ollut muuttotappiomaakunta. Lapin kasvavilla toimialoilla, kuten matkailussa ja teollisuudessa onkin viime vuosina podettu työvoimapulaa. Lapin vetovoima on kuitenkin ollut kasvussa eritysesti työikäisen väestön keskuudessa.
Talent Boost -ohjelmassa toteutamme Lapin osaaja ja -asukasmarkkinointia ja kasvatamme Lapin muuttaja ja osaajavetovoimaan markkinoinnin keinoin. Tavoitteena on profiloida Lappi elämän laadun ykkösalueeksi, joka tarjoaa mielenkiintoisia uramahdollisuuksia, muuttaa muuton esteinä olevia mielikuvia sekä tarjota muuttopäätöstä helpottavaa tietoa ja ohjata kiinnostuneet avoimien työpaikkojen ja asuntojen pariin.
Kohderyhmä ovat potentiaaliset Lappiin muuttajat Suomessa, erityisesti tarvittavien alojen työvoima sekä kasvua tuottavat osaajat.
Toteutamme jatkuvaa, kohdennettua markkinointia #MunLappi -kanavissa sekä säännöllisiä kampanjoita. Työpaikat, asunnot sekä muuttajatarinat ja käytännön vinkit Lapissa asumiseen ovat koottuna Lapland.fi-verkkopalveluun, helposti käytettäväksi kokonaisuudeksi.
Osaajamarkkinoinnin sisältöihin pääset tutustumaan Lapland.fi – Asuminen ja Live & Work -verkkosivujen lisäksi Mun Lapin sosiaalisen median kanavissa Facebookissa ja Instagramissa.
Vuonna 2021 markkinointi nähtiin kotimaassa yli 17 miljoonaa kertaa, markkinointisisältöihin sitouduttiin yli puoli miljoonaa kertaa ja verkkosvuillamme vieraili lähes 200 000 henkilöä. Lappiin muutti vuonna 2021 noin 9 000 henkilöä.
Lisätietoja:
ohjelmapäällikkö Mira Kuusela
mira.kuusela@houseoflapland.fi
040 7662115