Moottorikelkkasafari Luostolla
Kuvaaja: Michael Mead

Work in Lapland -kampanja toi tuhannet sesonkitöiden äärelle

Mitä teimme:

Toteutimme vuoden 2019 elo-syyskuun aikana kansainvälisille osaajille suunnatun digitaalisen markkinointikampanjan yhteistyössä TE-palveluiden kanssa. Kampanjan tavoitteena oli inspiroida kohderyhmiä kiinnostumaan Lapista työ- ja asuinpaikkana sekä osallistumaan Work in Lapland -rekrytointitapahtumaan ja hakemaan matkailualan sesonkityöpaikkoja.

Kampanja toteutettiin Google-mainontana sekä Facebook- ja Instagram-kanavissa. Kampanja kohdistettiin aiemmin tunnistamallemme kansainväliselle kohderyhmälle, ja se toteutettiin Espanjassa, Portugalissa, Kreikassa, Ranskassa ja Romaniassa.

Kampanjan teknisestä toteutuksesta vastasi FlowHouse Oy.

Mitä saavutettiin:

  • Viestit Lapin sesonkitöistä saivat 28,9 miljoonaa katselukertaa ja tavoitimme kampanjalla 1,2 miljoonaa sosiaalisen median käyttäjää.
  • Kampanjan ensimmäisessä vaiheessa kävijät ohjattiin Google-mainonnan Lapland.fi-sivuston Live & Work -osioon, kuten artikkeliin ”Top Eight Reasons to Work in Lapland for the Winter”.
  • Artikkeleissa olleista linkeistä noin 1 500 kävijää löysi tiensä Lapin alueen avoimiin työpaikkoihin Baronan, Go Onin, TE-palveluiden ja Lapland Staffin sivustoille.
  • Kampanjan toisessa vaiheessa aiemmin sisältöjä lukeneille markkinoitiin suoraan EURES-verkoston järjestämää virtuaalista Work in Lapland -tapahtumaa Facebookin ja Instagramin kautta. Kampanjan kautta tapahtumasivulle saapui yli 17 800 kävijää, ja kun mukaan lasketaan Lapland.fi-sivulta linkkien kautta Work in Lapland -tapahtumaan saapuneet, nousee määrä yli 18 000 kävijään. Yhteensä Work in Lapland -tapahtumassa oli 1 400 rekisteröitynyttä työnhakijaa tavoittelemassa 457 työtehtävää.
  • Kampanjan aikana Lapland.fi:n sivuston Live & Work -osiolla vierailtiin 279 260 kertaa.