Mitä teimme:
Syksyn 2018 Work in Lapland –kampanjan myötä matkailualan sesonkityöt herättivät kiinnostusta House of Laplandin kohdemarkkinoilla. Useat kansainväliset mediat kirjoittivat Lapin sesonkitöistä ja erityisesti mahdollisuudesta työskennellä tonttuna (mm. Forbes, Lonely Planet ja lukuisat verkkolehdet Euroopassa, Amerikassa ja Australiassa).
Testasimme ilmiön hyödyntämistä markkinoinnissa ja toteutimme Googlessa tonttutyöaiheisen display-kampanjan.
Mitä saavutettiin:
Ilmiömarkkinoinnin avulla haluttiin lisätä tietoisuutta Lapin sesonkitöistä ja tavoitteena oli ohjata Lapin työmahdollisuuksista kiinnostuneet eteenpäin saamaan lisätietoa sekä tonttutyöstä että muista matkailualan työmahdollisuuksista.
Kampanjan kohderyhmänä olivat väliaikaisista ja kausitöistä kiinnostuneet 18 – 44-vuotiaat henkilöt UK:ssa, Irlannissa ja Saksassa.
Kampanjalla tavoitettiin 1,01 miljoonaa ihmistä valituilla kohdemarkkinoilla.