Mitä teimme:
Toteutimme syksyllä 2018 Lapin sesonkitöistä kiinnostuneille suomalaisille nuorille markkinointikampanjan Mun Lapin some-kanavissa.
Kampanjan tavoitteena oli inspiroida potentiaalista ja sitoutettua kohderyhmää Lappiin muutosta ja kertoa, että haku Lapin sesonkitöihin on alkanut. Kampanjan yhteydessä lanseerattiin myös uudistunut Löydä paikkasi Lapista -palvelu. Uuden kotikunnan potentiaalisille muuttajille etsivä Löydä paikkasi Lapista -palvelu uudistettiin visuaalisesti ja kuntasivuille lisättiin avoinna olevat työpaikat ja myytävät asunnot.
Mitä saavutettiin:
- Markkinointikampanjalla tavoitimme 286 000 Lapin sesonkitöistä kiinnostunutta sosiaalisen median käyttäjää.
- Viestimme sesonkitöistä sai 1,1 milj. katselukertaa.
- Lapland.fi/Asuminen-sisällöissä tehtiin kampanja-aikana reilu 37 000 vierailua.
- Kampanjan sisällöistä linkitettiin mukana olevien kumppaniyritysten sekä TE-palvelujen työpaikkoihin 3 200 kävijää.
- Löydä paikkasi Lapista – testissä kävi kahden viikon kampanjan aikana yli 11 000 kävijää. Testin tekijöiden keskuudessa suosituimmaksi kunnaksi nousivat Enontekiö, Rovaniemi ja Kemijärvi.