Sesonkirekrytointi kampanja
Kuvaaja: Lapin materiaalipankki | Markus Kiili

Sesonkityökampanjalla houkuteltiin osaajia Lappiin

Mitä teimme:

Toteutimme syksyllä 2018 Lapin sesonkitöistä kiinnostuneille suomalaisille nuorille markkinointikampanjan Mun Lapin some-kanavissa.

Kampanjan tavoitteena oli inspiroida potentiaalista ja sitoutettua kohderyhmää Lappiin muutosta ja kertoa, että haku Lapin sesonkitöihin on alkanut. Kampanjan yhteydessä lanseerattiin myös uudistunut Löydä paikkasi Lapista -palvelu. Uuden kotikunnan potentiaalisille muuttajille etsivä Löydä paikkasi Lapista -palvelu uudistettiin visuaalisesti ja kuntasivuille lisättiin avoinna olevat työpaikat ja myytävät asunnot.

Mitä saavutettiin:

  • Markkinointikampanjalla tavoitimme 286 000 Lapin sesonkitöistä kiinnostunutta sosiaalisen median käyttäjää.
  • Viestimme sesonkitöistä sai 1,1 milj. katselukertaa.
  • Lapland.fi/Asuminen-sisällöissä tehtiin kampanja-aikana reilu 37 000 vierailua.
  • Kampanjan sisällöistä linkitettiin mukana olevien kumppaniyritysten sekä TE-palvelujen työpaikkoihin 3 200 kävijää.
  • Löydä paikkasi Lapista – testissä kävi kahden viikon kampanjan aikana yli 11 000 kävijää. Testin tekijöiden keskuudessa suosituimmaksi kunnaksi nousivat Enontekiö, Rovaniemi ja Kemijärvi.