Uusien asukkaiden houkuttelua jatkettiin kesän aikana Lapin osaaja- ja asukasmarkkinoinnissa toteuttamalla Mun Lapin matkavinkit -somekampanja. Kesän kevyellä kampanjalla vastattiin tämänhetkiseen matkailutrendiin tuomalla esille matkailukohteita asukasmarkkinoinnin näkökulmasta. Kampanjan avulla kannustettiin Lapin kesämatkailijoita ajatusleikin kautta haaveilemaan arjesta Lapissa. Kampanja tarjosi Lappiin muutosta haaveileville mahdollisuuden tutustua Lapin kuntien palveluihin entistä paremmin.
Mitä teimme?
Kampanja koostui erilaisista Lapin arkea kuvaavista ”matkakohteista”. Neliosaisen some-postaussarjan linkit ohjautuivat Mun Lapin matkavinkit -artikkeliin, josta pystyi tutustumaan eri kuntien arkea kuvaaviin palveluihin. Kampanjan tarkoituksena oli herättää ajatuksia siitä, mitä arki ja asuminen Lapissa mahdollisesti voisi olla.
Tulokset
Kampanja toteutettiin kesä-heinäkuussa 2021 ja sitä markkinointiin digitaalisissa kanavissa kahden viikon ajan. Markkinointikanavina olivat Facebook ja Instagram. Kampanjan kohderyhmänä oli Etelä-Suomessa asuvat potentiaaliset Lappiin muuttajat. Kohderyhmä on kooltaan noin 900 000 koostuen 25-45 –vuotiasta suomalaista. Kampanjan mainosbudjetti oli 1 500 €.
Kampanja tavoitti 116 096 potentiaalista Lappiin muuttajaa. Mainosnäyttöjä kertyi yhteensä 349 473 ja jokainen kohderyhmä kohtasi mainontaa keskimäärin noin kolme kertaa kampanjajakson aikana.
Kampanjan kautta House of Laplandin – asukasmarkkinoinnin sivuilla vierailtiin yhteensä 1 356 kertaa. Sivuston vierailut olivat laadultaan erinomaisia: keskimäärin sivustolla vierailija kävi 2 sivulla ja vietti aikaa sivustolla yli 4 minuuttia.
Vierailijoista 53 % oli Uudeltamaalta, 19 % Pirkanmaalta ja 11 % Lounais-Suomesta.
Kampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi House of Lapland.
Kysy lisää: toimitusjohtaja Sanna Tarssanen, 040 861 1149, sanna.tarssanen@houseoflapland.fi
Kampanja toteutettiin osana Talent Attraction Lapland – hanketta (EAKR)