Mitä teimme:
Nuoria aikuisia houkuteltiin muuttamaan Lappiin Löydä paikkasi Lapista -verkkopalvelun avulla. Palvelun tarkoituksena on etsiä asiakkaan toiveiden mukainen asuinympäristö ja sopiva kotikunta pohjoisesta. Verkkopalvelussa esitellään kaikki Lapin kunnat kiinnostavalla tavalla.
Löydä paikkasi Lapista -palvelun lanseerauksen yhteydessä heinä-elokuussa 2017 toteutettiin Facebook-markkinointikampanja. Kampanjan tavoitteena oli herättää Lapin ulkopuolella asuvat seikkailunhaluiset nuoret tutustumaan Lappiin asuinpaikkana sekä Lapin etätyömahdollisuuksiin ja yrittäjyyteen. Tämän kohderyhmän havaittiin olevan kiinnostuneimpia Lappiin muuttamisesta House of Laplandin aiemmin teettämäntutkimuksen mukaan.
Kampanja suunnattiin alueille, joissa on eniten potentiaalia Lappiin muuttamisen näkökulmasta. Näitä maakuntia ovat Uusimaa, Varsinais-Suomi, Pirkanmaa, Keski-Suomi ja Pohjois-Pohjanmaa.
Mitä saavutettiin:
Kampanjalla tavoitettiin 250 000 henkilöä parissa kuukaudessa.
Löydä paikkasi Lapista -testin teki yli 37 000 henkilöä, joista suuri osa haaveilee elämästä Enontekiöllä, Muoniossa, Kemijärvellä ja Keminmaassa Lapin kasvukeskusten sijaan.
Mun Lappi -Facebook kanavan seuraajamäärä kasvoi 3344 seuraajalla kampanjan aikana.
Kampanja osoitti, että Lappi kiinnostaa asuinpaikkana. Erittäin kustannustehokkaan kampanjan avulla tavoitettiin suuri kohderyhmä potentiaalisia Lappiin muuttajia, joille voidaan kohdentaa markkinointia jatkossa.