Mitä teimme:
Toteutimme kotimaisille matkailijoille suunnatut verkkosivut brändi- ja verkkosivu-uudistuksen yhteydessä keväällä 2018. Täydensimme sivuja tuoreella tiedolla tänä keväänä – juuri parhaaksi starttaavalle kesäkaudelle. Lapland.fi/matkailu -sivuilta löytyy tietoa Lappiin saapumisesta, paikoista, tekemisestä ja majoittumisesta. Vinkkisisältöjen suunnittelu yhteistyössä Mun Lapin kanssa varmistaa tiedon 100% aidon paikallisuuden.
Koordinoimme tänä keväänä myös kumppaneidemme toiveesta 100 syytä matkailla Suomessa -kampanjan Lappi-osion. Hyvin startannut kampanja tuo esille matkailualueidemme huipputarjontaa yhtenäisellä Lappi-imagolla ja arktisen kesän pääviesteillä. Monikanavaisen kampanjan pääkuvaksi valittiin matkailun sisällöntuottajamme, valokuvaaja Terhi Tuovisen ottama kuva melojasta Muonion Jerisjärvellä.
Kotimaiset matkailijat ovat tärkeä Lapille, sillä lähes puolet Lappiin saapuvista matkailijoista on suomalaisia, ja kesämatkailijoista jopa yli 70%. Ensisijainen strateginen tavoitteemme on toteuttaa kansainvälistä markkinointia, mutta haluamme myös palvella näin tätä Lapille erittäin tärkeää kohderyhmää ja vastata samalla kasvavaan kotimaan matkailun kysyntään.
Mitä saavutettiin:
- Määrittelimme kenelle markkinoinnissamme ja viestinnässämme puhumme. Kotimaan matkailijan profiilimme perustuu sekä matkailualueidemme määrittelemiin profiileihin, Visit Finlandin ja Lapin yliopiston tutkimuksiin sekä keskusteluihin ja havaintoihin kotimaan matkailuun keskittyneissä medioissa ja foorumeilla.
- 100 syytä matkailla Suomessa -kampanja on lähtenyt hyvin käyntiin ja 3 ensimmäisen viikkonsa aikana se on tavoittanut lähes viidesosan suomalaisista.
- Yhteisesti koordinoitu kampanja tarjoaa Lapille mahdollisuuden näkyä yhtenäisenä kokonaisuutena ja mahdollistaa mukana oleville matkailualueille suuremman näkyvyyden pienemmillä kustannuksilla.