Mitä teimme:
Lapin kasvava matkailu vaatii yhä enemmän työntekijöitä myös Lapin ulkopuolelta. Sesonkitöiden osaajapula nousi nopeasti esiin myös mediassa. Tartuimme tähän ilmiöön tuoden esille Lapin matkailualan sesonkitöitä tunnistamaamme kohderyhmää kiinnostavalla tavalla verkkosivuillamme. Mun Lapin Facebook ja Instagram -kanavilla tehtiin kotimaan markkinointia, jotka inspiroivat nuoria työnhakuun Lappiin.
Mitä saavutettiin:
Sosiaalisen median kampanjat tavoittivat kohderyhmän hyvin ja he löysivät Lapin työpaikkatarjonnan verkkopalvelustamme. Sesonkityökampanjoilla tavoitettiin Facebookissa ja Instagramissa reilussa viikossa yhteensä 125 000 potentiaalista työntekijää.
Sesonkityöntekijöiden houkuttelemisen esteeksi on noussut asuntopula hiihtokeskuksissa ja alueilla, jonne kausityöntekijöitä erityisesti tarvitaan. Tähän tartuttiin tuottamalla artikkeli paikallisten vinkeistä asunnonhakuun. Artikkelia markkinoitiin Mun Lappi-Facebook-kanavalla ja lyhyen ajan sisällä se tavoitti 12 500 kohderyhmään kuuluvaa henkilöä. Aihe herätti paljon keskustelua Facebookissa. Käyttäjät innostuivat kysymään ja jakamaan toisilleen vinkkejä, mistä Lapista löytyisi asunto halukkaille muuttajille.