Uusien asukkaiden ja talenttien houkuttelua jatkettiin Lapin osaaja- ja asukasmarkkinoinnissa. Koti Lapista -kampanja oli jatkumoa aikaisemmin toteutetulle Töihin Lappiin -kampanjalle. Kampanjat olivat yksi kokonaisuus, mutta ne toteutettiin erillisinä kampanjoinaan. Koti Lapista -kampanjalla pyrittiin kumoamaan puutteelliset mielikuvat Lapin vähäisistä vapaista asunnoista sekä saada aiemmin tunnistettuja kohderyhmiä kiinnostumaan Lapista asuinpaikkana.
Mitä teimme?
Facebook-mainoskarusellin Lapin vapaista asunnoista. Nostimme karusellissa esille kunnittain vapaita vuokra- ja omistusasuntoja. Linkit ohjautuivat Löydä paikkasi Lapista -kuntakorteille, joista pystyy helposti selaamaan kuntakohtaisesti vapaita asuntoja.
Tulokset
Kampanja toteutettiin kesäkuussa 2021 ja sitä markkinointiin digitaalisissa kanavissa koko kesäkuun ajan. Markkinointikanavina olivat Facebook ja Instagram. Kampanjan kohderyhmänä oli Etelä-Suomessa asuvat potentiaaliset Lappiin muuttajat. Kohderyhmä on kooltaan noin 900 000 koostuen 25-45 –vuotiasta suomalaista. Kampanjan mainosbudjetti oli 6000 €.
Kampanja tavoitti 482 943 potentiaalista Lappiin muuttajaa eli yli puolet ydinkohderyhmästä. Mainosnäyttöjä kertyi yhteensä 1 783 901 eli kampanja tavoitti kohderyhmän hyvin ja jokainen kohderyhmä kohtasi mainontaa keskimäärin noin kolme kertaa kampanjajakson aikana.
Kampanjan kautta Löydä paikkasi Lapista -kuntakorteilla vierailtiin yhteensä 2 928 kertaa. Sivuston vierailut olivat hyviä: keskimäärin sivustolla vierailija kävi 2 sivulla ja vietti aikaa sivustolla yli 2 minuuttia.
Vierailijoista 50 % oli Uudeltamaalta, 19 % Pirkanmaalta ja 10 % Lounais-Suomesta.
Kampanjan suunnittelusta ja toteutuksesta vastasi House of Lapland.
Kysy lisää: toimitusjohtaja Sanna Tarssanen, 040 861 1149, sanna.tarssanen@houseoflapland.fi
Kampanja toteutettiin osana Talent Attraction Lapland – hanketta (EAKR)