Mitä teimme:
Teimme heinäkuussa 2018 yhteistyötä kolmen suomalaisen Instagram-vaikuttajan sekä yhden kansainvälisen vaikuttajan kanssa The Lapland Bucket List -vaikuttajamarkkinointikampanjassamme. Yhteistyön tavoitteena oli kertoa Lapista kesämatkailukohteena vaikuttajien silmin, ja tavoittaa heidän kauttaan uusia kohderyhmiä. Kampanjassa Instagram-vaikuttajat ja luontokuvaajat Eeva Mäkinen, Daniel Taipale ja Konsta Punkka sekä Nude Yoga Girl kiersivät viikon ajan Lappia ja julkaisivat roadtripiltään kuvia Instagramissa. He saivat kuviinsa paljon kommentteja, joissa ihasteltiin Lapin rauhallisuutta ja kesäyön valoa, sekä tuotiin esiin sitä, että Lappi kyllä tunnetaan talvikohteena, mutta useinkaan ei tule ajateltua, että sinne voi matkustaa myös kesällä. Useat seuraajat aikoivatkin lisätä kesäisen Lapin Bucket Listilleen eli asiaksi, joka tulee kokea elämän aikana.
Mitä saavutettiin:
- Kampanja ylitti tavoitteemme – miljoona silmäparia – yli kolminkertaisesti. Postaukset tavoittivat yhteensä 3,4 miljoonaa ihmistä, josta vaikuttajat tavoittivat omissa kanavissaan 3,2 miljoonaa ihmistä ja loput House of Laplandin ylläpitämissä Only in Lapland -kanavissa sekä kumppaneiden kautta. Kampanjan tulokset saavutettiin orgaanisesti, eli ilman erillistä mediabudjettia.
- Kampanjan tavoitteena oli myös testata määriteltyjä kesäviestejä sekä kohderyhmää, ja kampanja osoitti, että Lapin kesä kiinnostaa, kunhan se vain paketoidaan oikein ja viesti jaetaan oikeissa kanavissa.
- Tuotimme samalla myös kuva- ja videomateriaalia matkailumarkkinoinnin käyttöön sekä Lapin materiaalipankkiin.