Mitä teimme:
Tavoitteena Isossa-Britanniassa toteutetussa verkkomarkkinointikampanjassamme oli kasvattaa Lapin kiinnostavuutta uusille asiakassegmenteille ja kasvattaa matkailua joulusesongin ulkopuoliselle talvikaudelle. Kampanjassa viestimme Lapin matkailumahdollisuuksista ja autoimme ihmisiä löytämään joku, jonka kanssa Lappiin olisi mukava matkustaa – joku, joka arvostaa matkailussa samoja asioita ja on kiinnostunut samoista aktiviteeteista. Autoimme osallistujia löytämään Lapista juuri sen puolen, joka vastaa heidän toiveitaan ja mieltymyksiään. Joku innostuu laskettelusta, toinen saunajoogasta, kolmatta kiehtoo lumi, revontulet ja hiljaisuus. Selvitimme, millainen matkailija on kyseessä ja viestimme hänelle sitten tämän profiilin mukaisesti.
Kampanjaa tuettiin ainutlaatuisilla ja ostoprosessia helpottavilla sisällöillä sekä tulospohjaisella mainonnan kohdentamisella.
Travel Buddy Finder –kampanjan jälkeen toteutettimme myös taktisen uudelleenmarkkinointikampanjan osallistuneille kuluttajille. Mainostetut sisällöt olivat Lapin matkailukohteita ja tavoitteena oli ohjata liikennettä pääasiassa yhteistyökumppanien sivuille. Matkanjärjestäjistä mukana Crystal Ski, Inghams, Discover The World, Regent Holidays, Artisan Travel.
Mitä saavutettiin:
Kampanja sai erittäin positiivisen vastaanoton tavoiteltavissa kohderyhmissä ja markkinointi oli kustannustehokasta. Kampanjaan osallistuneet antoivat erityisen hyvin markkinointiluvan ja voimme yhdessä Lapin matkailutoimijoiden kanssa hyödyntää tulevaisuudessa kampanjalla saatua segmentoitua asiakasrekisteriä. Kampanja vaikutti positiivisesti myös Only In Lapland – sosiaalisen median kanavien muun sisällön näkymiseen ja uusien, kohderyhmään kuuluvien seuraajien saamiseen.
Tietoisuuden lisääminen Lapista
• Kampanjalle tavoitimme kustannustehokkaasti UK-markkinasta kuluttajat: 2 712 829 henkilöä,
• Käynnit kampanjasivulla: 52 701 vierailua
• Rekisteröityneet käyttäjät: 4870
Kiinnostuksen syventäminen ja sitouttaminen
• Kampanjasivulla vietetty aika: 2min3s ja avatut sähköpostit kampanjan aikana: 20 570.
• Only in Lapland -Facebook-yhteisö kasvoi 4,5 tuhannella fanilla
• Kampanja kasvatti FB-sivun sitoutumista yli 200%
• Keskustelu kampanjasta oli erittäin aktiivista ja käyttäjät innostuivat lisäilemään omia kuvia Lapin lomareissuiltaan.