Mitä teimme:
Amerikkalais-reality The Bachelor (globaali levikki yli 200 maata) kuvattiin Rovaniemellä ja Saariselällä syystalvella 2016. Jaksot esitettiin Yhdysvalloissa helmi-maaliskuussa 2017, jolloin kohdensimme omaa digimarkkinointiamme sarjan katsojille sekä toteutimme some-kampanjan, jolla ohjasimme katsojia www.lapland.fi verkkopalveluumme. Laskeutumissivustolle tuotimme The Bachelor inspired -matkapaketit sekä tuoretta, sarjaan linkittyvää, Lapin matkailualueiden omaleimaista ”Romantic tip” artikkelisisältöä. Osana laskeutumissivua järjestimme kilpailun, jonka avulla keräsimme profiloitua asiakasrekisteriä yhteistä sähköpostimarkkinointia varten. Kampanjan jälkeen teimme uudelleenmarkkinointia suoraan kumppaniyritystemme Bachelor inspired –paketteihin sekä kohdennettua sähköpostimarkkinointia Lapista romanttisena matkakohteena kiinnostuneille.
Mitä saavutettiin:
Tavoitteena oli brändätä Lappi uusilla markkinoilla romanttisena, ympärivuotisena matkakohteena ja rakentaa kiinnostusta Lapin matkailutarjontaan sekä ohjata myyntiä kumppaniyritystemme Bachelor inspired -paketteihin. Sarja toimi ansaitun median tavoin ja yli 5 miljoonaa romantiikan nälkäistä katsojaa amerikassa koki Lapin rakkauden tyyssijana. Ansaittu media? Jaksojen yhteydessä loimme digimarkkinnoinnilla tietoisuutta Lapista, tavoittaen yli kymmenen miljoonaa ihmistä Googlen ja Twitterin kautta. The Bacheloriin liittyvät, Lappia koskevat Google haut kasvoivat USAssa yli 1000% kampanjan aikana. Verkkosivuillamme vierailut kasvoivat yli 290% ja saimme lähes 5000 Lapista kiinnostunutta asiakasrekisteriimme.
Reaktiivinen some-tekeminen onnistui luomaan kustannustehokasta tietoisuutta ja positiivista mielikuvaa Lapista matkailukohteena. Lapin matkailun läsnäolo Twitterissä #thebachelor -keskusteluissa ja mainontana otettiin myös todella positiivisesti vastaan. USA:n Bachelor-yleisössä on nyt rakennettu tietoisuus ja kiinnostus Lappia kohtaan. Kiinnostuksen kääntäminen kaupaksi tehdään jatkuvalla pitkäjänteisellä tekemisellä mentäessä kohti seuraavia sesonkeja.
Lue miten The Bachelorin kuvausryhmä koki Lapin.