Lapin matkailu on kasvanut viime vuosina vahvasti. Vuonna 2020 koronapandemia pysäytti kansainvälisen matkailun ja toimiala on myös Lapissa uusien haasteiden edessä. Lapissa ei toistaiseksi toteuteta alueen yhteistä kansainvälistä matkailumarkkinointia.
Pidämme kuitenkin edelleen yllä digitaalisia kanaviamme Lapland.fi -sivustoa sekä @Onlyinlapland – sosiaalisen median kanavia Facebookia, Instagramia, Twitteriä, ja Pinterestiä
Vuonna 2021 Only in Lapland – matkailumarkkinointiviesti nähtiin globaalisti yli 7 miljardia kertaa ja markkinoitisisältöihimme sitouduttiin yli 9 miljoonaa kertaa. Verkosivuillamme vieraili yli 300 000 potentiaalista matkailjaa.
Matkailumarkkinoinnin Save Salla – kampanja palkittiin Cannes Lions Grand Prix’llä, kolmella hopeisella ja kolmella pronssisella leijonalla sekä yli 50 muulla arvostetulla kansalinvälisellä palkinnolla. Kampanja on kansainvälisesti palkituin suomalaiskampanja.
Lue lisää Lapin yhteisestä matkailumarkkinoinnista alta.
Lisätietoja:
toimitusjohtaja Sanna Tarssanen, sanna.tarssanen@houseoflapland.fi 040 861 11 49