Mitä teimme:
Koko vuoden 2019 kestänyt Tervetuloa Lappiin -kampanja käynnistyi huhtikuun puolivälissä. Kampanjan tavoitteena oli tavoittaa Lappiin muuttaneet ja saada lisätietoa heistä.
Kampanjassa mukana olevat 15 Lapin kuntaa (Enontekiö, Inari, Kemijärvi, Kittilä, Kolari, Muonio, Pelkosenniemi, Pello, Posio, Ranua, Rovaniemi, Salla, Savukoski, Sodankylä ja Utsjoki) toivottivat uudet muuttajat tervetulleeksi kuntaan itsensä näköisin paketein. Uudet muuttajat ilmoittivat itsensä ja perheensä Tervetuloa Lappiin -kampanjasivun kautta.
Markkinointikampanja toteutettiin Mun Lappi-somekanavissa sekä sisältömarkkinointina. Kohderyhmänä oli pääasiassa lappilaiset sekä Mun Lapin some-kanavien seuraajat. Kampanjasta viestittiin myös laajalle potentiaaliyleisölle tavoitteena vahvistaa Lapin positiivisia mielikuvia unelmien muuttokohteena.
Mitä saavutettiin:
- Kampanjalla tavoitettiin lähes 2 800 Lappiin muuttajaa.
- Kokonaisuudessaan kampanja tavoitti sosiaalisen median kautta 970 000 ihmistä ja kampanjasivustoilla vieraili n. 25 000 kävijää.
- Tervetuloa Lappiin -kampanjasta lähetettiin kolme mediatiedotetta, joiden potentiaalinen tavoittavuus oli 930 000 henkilöä.
- Lokakuussa Lapin Kansan kanssa teimme viikon mittaisen sisältömarkkinointikampanjan, joka saavutti lähes 9 000 lukijaa.